Laen.ee blogi Uudised, kampaaniad ja parimad pakkumised!
Pettuste pandeemia: tunne petukõne ära
Blogi

Pettuste pandeemia: tunne petukõne ära

Eestis on viimasel ajal täheldatud murettekitavat suundumust - pettuste laine, mis haarab üha rohkem inimesi ja suuremaid summasid. Nii ettevõtted kui ka mobiilsideoperaatorid näevad vaeva, et hoida eestlaste raha ohutult, kaitstes neid kavalate petuskeemide eest.

Mis on petukõne?

Petukõne on telefonikõne, mille eesmärk on inimesi petta, tavaliselt raha või isikuandmete varastamiseks. Viimasel ajal on levinud skeemid, kus petturid helistavad välismaalt, kuid kõne saajale kuvatakse kohalik Eesti number, mis algab +372. Enamasti räägitakse teisel pool vene keeles ning esitletakse end mobiilioperaatorite või pankade klienditeenindajatena.

Levinumad skeemid

Lepingute uuendamine: Inimestele räägitakse, et leping on lõppemas ja peab end tuvastama ning esitama isikuandmeid.

Pahavarateated: Petukõne teel teatatakse väidetavast pahavarast mõnes teie seadmes ning pakutakse „abi“ selle eemaldamiseks, mis nõuab tavaliselt mingi rakenduse avamist ja sümboolse teenustasu maksmist. Tegelikkuses võetakse seade üle ja varastatakse suuri summasid.

Kuidas kaitsta end petukõnede eest?

Tuvasta kahtlased kõned: Ole ettevaatlik, kui tundmatult numbrilt helistatakse ja kõne kvaliteet on halb või räägitakse ebatavalistel teemadel. Kahtluse korral ära avalda isiklikku teavet.

Kasuta mobiilioperaatorite abivahendeid: Mobiilioperaatorid töötavad välja lahendusi, et blokeerida välismaalt tehtavaid petukõnesid ja skeeme. Näiteks on nad piiranud võimalust helistada Eestisse teatud numbritelt.

Haridus ja teadlikkus: Oluline on teadvustada endale ja oma lähedastele petukõnede ohtu ja õppida ära tundma pettuste märke.

Mida teevad ettevõtted pettuste tõkestamiseks?

Ettevõtted on rakendanud karmimaid meetmeid pettuste vastu võitlemisel. Nad töötavad koos pangaliidu ja RIA-ga, et tuvastada ja blokeerida pettuste lehekülgi, samuti hoiatavad nad kliente aktiivselt läbi oma sotsiaalmeedia kanalite.

Ise peab olema valvas

Pettuste vastu võitlemine on pidev protsess, kus tehnoloogia areng nii aitab kui ka kahjustab, tuues kaasa uusi väljakutseid. Kõige olulisem on olla teadlik ja valvas, et mitte langeda petturite ohvriks. Ühtlasi on oluline, et ettevõtted ja organisatsioonid jätkaksid aktiivset teavitustööd ning tehnoloogiliste lahenduste arendamist pettuste ennetamiseks ja tõkestamiseks.

Laenupakkumistega ole ettevaatlik

 

Pettuste vastu võitlemine on eriti kriitiline finantssektoris, kus laenutooted on pidevalt sihtmärgiks. Kuna petturid kasutavad sageli rahaliste kohustuste ja maksete temaatikat, võivad laenuandjate kliendid kergesti muutuda pettuste ohvriks. Näiteks võivad petturid esitleda end laenuandja esindajana ja nõuda „kiireloomulisi“ makseid või andmete uuendamist. 


Laen.ee teenuste puhul kindlasti sellist strateegiat ei rakendata ning meie süsteemid on klientidele ohutud. Kui saate sellise kõne, siis teavitage meie klienditeenindust antud olukorrast, et saaksime petuskeemile reageerida.

Vestlus - konsultant
Tere!
Meie klienditeeninduse tööaeg on E-R: 8:00 – 20:00, L: 10:00-15:30 ja P: Suletud.
Оma küsimuse palume Teid saata klienditeeninduse e-postile klienditugi@placetgroup.ee, e-kirjas jätta enda küsimus ja kontaktandmed, et vajadusel oleks meil võimalus Teiega ühendust võtta.